Optikern

Yey! Så glad över utvecklingen som händer i vår tid :D

I dag var jag hos optikern och skulle se om nya månads linser,
han tittar bara lite fort i ögonen med en stark lampa för att se att
ögonen mår bra med linser. jobbiga med månads linser är att de är
tjockare en vanliga linser, men om man har de tunna kan man inte
sova med dem. Man känner verkligen hur de sitter på ögonen,
speciellt på morgonen, vilken är det jobbigaste.  Nej jag har inget
i mot glasögon, men personligen tycker jag de är i vägen, speciellt
när man använder den stil sminkningen jag har, man ska se min
sminkning, inte två skärmar.

Men idag berättade min optiker att de skaffat en månads linser som
är billigare och tunnare, så fick testa en. Så på mitt högra öga sitter
den nya versionen av linserna och på mitt vänstra öga de innan.
Kände skillnad direkt när jag tryckte dit linsen, det har alltid skavt
lite och haft lite problem att få i dem, men med den nya kändes de
inget.

Lite synd att jag inte fick till vänster ögat med, den nya sitter perfekt
hela tiden medan den gamla varianten gärna vill snurra när man
blinkar att det blir fel skärpa.


Kommentarer
Postat av: Emma

Men kan du inte typ köpa en till då ? :((

2009-09-07 @ 22:19:48
URL: http://ieow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback