Japan tokig (tidnings ide)








Fick en ide för några dagar senn att jag ville skapa en tidning
om japan och dess kultur även hur japan påvärkat sverige och
blandning mellan det svenska och japanska modet, även med
några små stänk av anime/mangan eftersom det är riktigt stort
i japan, används både i skolan/jobb och i vardagslivet. Tidningen
är alltså för de "japan tokiga". 

Intresset för japan har ökat stort de senaste åren och har till och
med varit inspererat tv, "Håll i väggen", "Stor i japan" och
"hjälp jag är med en japansk tv-show"

Dock vet jag inte hur man startar en tidning, så kommer ta upp
mina ider och fakta här på bloggen i stället, det är ju alltid en
start och samtidigt kan man se om det intresserar andra.

Tycker det är synd att många manga tidningar som funnits
i sverige har försvunnit.  Visserligen kommer jag inte ta upp
hela serier, men tipsa om sider man kan se och läsa  anime/manga.

Eftersom detta fotfarande är en blogg, hoppas jag att jag kan ta upp allt
som jag tänker mig det ska se ut, men det kommer även tas upp saker
som aldrig skulle kunnna tas upp i en tidning ex Youtube inlägg.
Hoppas i alla fall att allt kommer att funka och att några är intresserade av
att läsa detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback