Cosplay peruker

Väntar ganska mycket på att Uppcon10 ska komma.
I år ska det ju vara extra stort. Har bara varit där en
gång men var mysigt att få resa bort en helg lång ifrån
familj så.

Började fundera på Cosplay. Finns det nått jag tycker är
viktigt med hur det klär ut sig så är det håret. Dock när jag
sett på de som cosplayar har jag inte ofta imponerats. Är
riktigt noga med hur en cosplayere gjort för att se ut som
karaktären. Har dock personen gjort exakt allt helt själv kan
jag gå med om det ser lite konstigt ut.

Men menar ex, vad är det för mening att slösa pengar på en
dålig gjord peruk till exempel Kakachi ifrån animen Naruto,
när man kan en extremt bra peruk för bara lite mer pengar.
(ibland även ingen skillnad på priset alls)


Kakashis hår står åt sidan, jag tror inte det skulle vara så
omöjligt att kunna göra en helt perfekt peruk för karaktären,
klipp lite på den första bilden att de inte hänger ner så mycket
ifrån sidan, sätt dit "ninja bandet" att håret höjs lite och, tada.


Inte perfekt men nog det bästa
till honom jag sett



Fail..
eller är det bara jag som tänker på hur
mycket onödigt extra hår det är som
kommer ner ifrån kanterna? 
sånn här peruk har jag sett de
flästa ha, skulle nog hällre laggt
pengar på den första



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback