Sea salt ice-cream

Jupp, har lyckats göra glassen. Tror dock jag måste skaffa en glassmaskin, förstod inte hur ja skulle
frysa glassen, när jag tog upp glassen var de mer i is format en glass och smälte väldigt fort.

Det är svårt att få till en smak på glassen med när man inte vet hur den ska vara, men ja tror jag fick
till det. Var en frisk smak, men samtidigt smakade det som en slags salt vanilj glass, hehe. Hoppas
de finns någonstans att köpa så man vet hur smaken ska vara.

Mängden salt fick man bestämma själv, så, det jag gjorde kanske skulle ha mer salt, nåja får
experimentera ett par gånger med det.


Hehe nej, Sea salt ice-cream är inte gjort av havs vatten som ganska många av mina vänner frågat.
Saltet man använder heter Sea salt. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback