Överdriven berömmelse av fylla -_-

Hatar när pappa drar iväg på pubbafton eller wisky peovning, han är alltid så full när
han kommer hem. I spelefanten (klubbhus) brukar jag teckna på en stor anslags tavla
för skojj, men tydligen är det super allvar för pappas gammla arbets kamrater. De
dyckar nästan bilderna, jag får inte ens sudda ut dem. 

Pappa kom nyss hem full, den enda tiden jag får en slags beröm för mina teckningar, 
för att pappa får kommentarer av sina arbets kamrater att jag tecknar bra. Bara
att de är så jobbigt att lyssna på;

"guuuuman, du du du du vet de de där bilderna...*lång paus* de har.. ett.. du... vad 
skriver d-du för aoutografer på... v-v-va va? de står ... *lång paus* n-nått med L...
o-och du har.. har  väll.. inget du kallar .. dig för L..? jag stred att.. de inte var din..
utan ..förfalskning.....jag stred. jag växer minst... 10 meter lång när jag hör ...vad
andra säger... om dina bilder....*lång paus* jag stred... och de.. skulle vilja att du
reparerar... bilden.. med.. tjejen på madrassen.. som du ritat.."

och så tänker du dig att du här allt detta likadant igen ungefär 3 gånger.. uhn...

Annars, när han är nyckter sitter han bara och stirrar på sin data skärm och är för
upptagen att se på mina bilder 

visst tack...
men för en gång skull.. låt han vara nykter en gång när han säger nått...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback