Lucia dagen

Jupp, då var de lucia ja. Satt och funderade en stund på varför vi svenskar firar lucia..
kom inte fram till nått..

Kännde att jag var tvungen att göra en lucia, hehe.


Tindra, just förlorat ett vad och
tvingades klä ut sig till lucia, perfekt ;D


Under praktiken i fredags gick Monika (hon som tar han om mig och gammal vän) upp en
våning ifrån fritidsgården så vi kom till aulan för att se på den årliga Lucian på Falkeberg. 
Har inte sett på Lucia senn 4 år tillbaka och i fredags fick jag väcka några små minnen senn
mitt år i 9A på Falkenbergskolan. (var 10% glada minnen). Träffade bland annat min gammla
gympa lärare som minns mig som "tjejen som fick knät ur led under en lektion". Hehe, tror de
var den roligaste gympa lektionen jag haft. Att få knät ur led är en inre skada, men endå
lämmnade jag salens golv fyllt med blod, de som kom och hämtade mig ifrån sjukhhuset
skulle söva mig, men sprängde mina bold ådrår 5 gånger på höger hand och 2 på vänster.

Själv märkte jag inget eftersom jag försökte tänka bort smärtan i knät, de var andra gången
för mig att få knät ur led. Så diräckt när jag kännde klicket och den brännande smärtan visste
jag var de var. Tog dock en stund innan någon tog på allvar när jag sa "vi måste ringa sjukhuset".
Som tur var Johanna där som även var med första gången de hände och lyckades övertala min
lärare att ringa efter en ambulans (de var exakt samma ambulans personal som första gången! argh..!)

Fina minnen,haha.


Lucia på Falkebergskolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback