Jamie hewlett <3

Satt och tittade på clip ifårn Jamie hewlett arbeten. De som nog Jamie hewlett är
mäst känd för är det tecknade bandet Gorillaz.  Första gången jag såg Gorillaz var
när jag slumpmässigt satt på MTV, mina ögon slog stort upp för den tecknade stilen
i tecknadet, hade aldrig sett nått så coolt som musik vidion Clint Eastwood :D







Han gjorde senare ett arbete med "The juorney to west" för OS i Kina  En kinesisk saga om
Ap kungen, Sun Wukong , väldigt känd karaktär i kina. Älskar arbetet han gjort, musiken,
animeringarna och bilderna, hade önskat man kunnde se teatern. Dock gillar jag inte riktigt
att han ställde upp med sin konst för kina (för mycket hemska saker som hände bara för de
dumma OS)






Vad jag hört var hans första riktiga arbete "Tank girl". Har funderat på att läsa serien men
har inte letat upp nått med den en :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback